Siirry sisältöön

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen digiasiointi Lunna on avattu

Lunna on Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen uusi digitaalinen asiointikanava, jolla saa helposti yhteyden sote-palveluihin 9.4. alkaen.

Uutiset 9.4.2025

Hymyilevä nainen tietokoneen äärellä. Lunna digitaalinen asiointipalvelun mainos

Asiakas voi ottaa Lunnassa yhteyttä terveysasemalle, neuvolaan, hammashoitoon ja Seniori-infoon sekä yleiseen asiakasneuvontaan. Chat-keskustelu on sujuva asiointikanava, jossa viesteihin vastataan arkisin kello 8–16. Sen sijaan kiireettömän viestin voi lähettää ympäri vuorokauden, ja siihen vastataan kolmen arkipäivän kuluessa.

Lunnaa voi käyttää joko älypuhelinsovelluksella tai internetselaimella. Käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Palvelut avataan kaikille hyvinvointialueen asukkaille, ja asiointi onnistuu suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

Lataa sovellus tai asioi verkossa(siirryt toiseen palveluun).

Lue lisää Lunnasta luvn.fi/lunna(siirryt toiseen palveluun)